2010/02/04

Libamáj barackkal és balzsammal

Imádom a libamájat (vagy inkább most kacsa). Mostanában meg különösen sokat eszünk. Az egyetlen probléma, hogy baromi nehéz hozzájutni. Ebben az országban meg egyszerűen lehetetlen. Nem tudom mégis mit csinálnak a belsőségekkel, mert még a hentesnél sincs. Bezzeg struccot lehet kapni dögivel, mintha az egy őshonos állat lenne a svájci Alpokban.

Tehát liba-, kacsamáj beszerzésre a szomszédba megyek. Még jó, hogy a franciák ilyen ínyencek (néha nekem túlsásogan is). Arról nem is beszélve, hogy mennyivel olcsóbb az élelmiszer, mint itt. De, hogy megkönnyítsem a dolgom, legközelebb otthon leszek, mindenképpen veszek párat, és hazahozom.

Sokféleképpen szoktam a libamájat elkészíteni, vagy inkább úgy mondanám, hogy sokfélével. Magát a májat csak megsütöm, de a mellé kínálható dolgok sora végtelen (egy kis túlzással). Na persze semmi túl domináns, mert az elveszi a máj ízét. A mostani barackkal készült. Biztosan vannak akik ódzkodnak a hús gyümölccsel összeállítástól, de ennek köze sincs a régi menzás marhahús meggyszósszal förmedvényhez. Attól engem is a hideg ráz.

A máj egy picit édes, és a barackkal tökéletes egyensúlyban van. Már attól összefut a nyál a számban ha rágondolok. Érdemes adni neki egy esélyt. Szerintem tökéletesen megállja a helyét főételként is, de kisebb adagban előételnek is el tudom képzelni.

Hozzávalók:
Liba vagy kacsamáj
kacsazsír
konzerv barack
3 ek konzerv barack leve
Crema All'Aceto balsamico (balzsamecet krém)

A májat felszeletelem, és egy kanál kacsazsírban mérsékelt tűzön mindkét oldalát megsütöm. (nem odaégetem!) Nem kell neki sok, pár perc, amíg kívülről megbarnul, és belül puha krémes marad.
A barackot egy másik serpenyőben kb. 3 evőkanál szirupban karamellizálom.
Tányérra teszem, és a barackot megcsíkozom a balzsammal.
Lehet sózni, borsozni ha valaki úgy kívánja.

4 megjegyzés:

chriesi írta...

Kacsa-, libamáj, na igen. Évekkel ezelőtt még friss csirkemájat is alig kaptam, ezekért én is a szomszédokhoz szoktam menni, meg például kefírért is, azért Németországba, ahogy petrezselyemgyökerért is, ott legalább van. :D

Vera írta...

Ismerős, és még van pár dolog, de az egyik legnagyobb szívfájdalmam a túró! Nem értem hogyan nem tudnak normális túrót csinálni!!

chriesi írta...

Bizony! Én mindig hozok egy jó adagot és lefagyasztom.

Vera írta...

:) én is azt csináltam

Related Posts with Thumbnails