2010/07/16

Málnás csók


Még anyuéknak készült ez a desszert nyaralás előtt, és majdnem elfelejtettem ide feltenni. Találtam egy receptet egy magazinban és érdekesnek találtam, hogy a habcsókba gyümölcsöket kevertek, hiszen eddig minden recept óva intett a folyadék és a gyümölcs használatától habcsókban és macaronban. Elkészítettem és pocsék lett. Az oka nem a gyümölcs, hanem maga a hab és cukor aránya miatt ehetetlenül ragadós lett, úgyhogy elővettem a pavlova receptemet, és azzal készítettem el.

A málna arányán még lehetne dolgozni egy kicsit, talán többet is elbírna, mert találomra mentem. Féltem, hogy elsokalom, és elfolyik a tepsiben, de szinte érezték a habcsókok, hogy most tökéletesnek kell lenniük, mivel nem volt időm harmadszorra is nekiállni. Az ízük enyhén málnás de a színük csak elvétve rózsaszínes, pedig én azt gondoltam, hogy majd csodaszép babarózsaszín habcsókot kapok eredményül. Én ilyen apró verziót készítettem, de lehet igazi pavlovát is formázni belőle. Finom magában, de tejszínhabbal és gyümölcsökkel talán még jobb.

Málnás habcsók

Hozzávalók (kb 24 db-hoz, vagy egy nagyhoz):
4 tojásfehérje
20 dkg finomított kristálycukor (vagy porcukor)
1 tk fehérborecet
1 tk keményítő
10 db málna

A fehérjét csipet sóval verjük lágy habbá, majd kanalanként adjuk hozzá a cukrot. A végén adjuk hozzá a keményítőt, amit előtte keverjünk el fehérborecettel, és verjük nagyon kemény,  fényes habbá a fehérjét. A málnát pürésítsük, és óvatosan, nagy mozdulatokkal keverjük a habhoz..
Teáskanállal halmozzunk kupacokat a sütölapra (vagy formázzunk magas torta formát)  és120 fokra (légkeveréses) előmelegített sütőben 45 percig süssük, és hagyjuk kihűlni.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csodaszép, ez a halvány, diszkrét málnaszín is nagyon bájos:) Nem tudod esetleg, hogy ki lehet-e váltani a cukor + keményítő kombót valamivel, hogy érzékenyek is ehessék? Mármint én:) Gondolom a nyírfacukor még mehet, de a keményítő biztos az állaghoz kell, vajon mivel helyettesíthetném? Nagyon finom a blog, a receptek is annyira tetszenek, köszi:)
Üdv, Dóri

Vera írta...

Dóri,
Köszönöm, örülök, hogy teszik :)

Húú, most megfogtál... ebbe nem tudom mivel lehetne helyettesíteni.
Készítheted viszont keményítő nélkül is egyébként (akkor az ecetet is lehagynám....), Simán tojás, cukor és a málna keveréke, csak arra figyelj, hogy tényleg nagyon nagyon kemény habot verj. Annyir nem lesz kemény a habcsók, mint ez, kicsit ragadósabb lesz a belseje.

Alexandra írta...

Dóri,
Nyírfacukor vagy méz jó megoldás. Én az ecetet benne hagynám, az csak jót tesz a habnak, hogy keményebb legyen.

Szépek a csókok, Veronika, a képeid meg mindig gyönyörűek :)

Vera írta...

Alexandra,
köszi.

Nem lesz akkor túl sok a folyadék? A gyümölcs is és az ecet is a keményítő nélkül?

Related Posts with Thumbnails