2010/03/11

Konyakos gomba

Tegnap jó napom volt. Csak így ébredtem és kész, nincs különösebb oka. Felkeltem, megittam a kávém, és elhatároztam, hogy ma valami nagyon finomat főzök, valami férfiasat. Nekem a borjú férfias. Imádom, sokkal szívesebben eszem vörös húst, mint fehéret. Ami baromi furcsa, mert régebben a csirke mellén kívül más nem nagyon ment le a torkomon. Dehát ez már történelem. Már jöhet minden, vagyis majdem minden, mert a pacalra és a tatárra nem bírom rávenni magam.

Elmentem a boltba, és vettem 4 borjú érmét (nem tudom pontosan mi a neve, csak szép kerek, és öklömnyi nagyságú), meg apró gombát. nagyon helyesek voltak a kis dobozban. Ha már ilyen húst vettem, akkor a gomba se akármilyen lett, konyakkal ízesítettem. Könnyű, krémes és igazán méltó kiegészítője volt a vacsorának.

Konyakos tejszínes gomba

Hozzávalók (2 főre):
kb. 25-30 dkg gomba
1 vöröshagyma
2-3 dkg vaj
2-3 ek creme fraiche (vagy tejszín, de nem főző)
kb. 1 dl konyak
petrezselyem

bors

A vajat felforrósítom és az apróra darabolt hagymát megfuttatom benne. Ezután hozzáadom a megtisztított gombát, sózom, borsozom és fedő alatt pár percig párolom. Ha kész, hozzáöntöm a konyakot, összerázom, és újra pár percig hagyom párolódni. Végül hozzáadom a tejszínt, összeforralom, ha kell utánízesítek, és megszórom petrezselyemmel.

2 megjegyzés:

chriesi írta...

Most ha azt mondom, hogy a pacallal meg a tatárral én is így vagyok, akkor biztos meglepődsz. ;) :D
Ezt ez étel meg abszolút az én fogamravaló! :D

Vera írta...

Teljesen padlót fogtam :)

Related Posts with Thumbnails