2010/03/25

Mascarpone cheesecake, avagy sajttorta


Ma van anyu születésnapja, és csak a jövőhét végén megyünk haza. Innen a távolból is szerettem volna sütni valamit, mivel az 50 az 50. (Biztos nem örül neki, hogy mindenkivel tudatom a korát :)

Anyu nehéz eset, össze se tudom számolni, hogy mi mindent nem szeret. Ne legyen gyümölcs (csak ha kemény), ne legyen túl krémes, túl nagy, túl kicsi... A cheesecake-et, avagy másnéven a sajttortát viszont szereti. Dehogy egy kicsit mégis más legyen, egy részét a sajtnak kicseréltem mascarpone-ra, lime-ot tettem bele, és mindjárt más íze lett. A tetején pedig narancs szirup van narancshéjjal. Azt azért nem mondanám, hogy hűde könnyű, de finomnak finom, és könnyű érzetet kelt a sok citrus.

Anyu! Nagyon boldog 50. születésnapot kívánok!

Mascarpone cheesecake (sajttorta)

Hozzávalók (18 cm-es formához):
Ha a forma 23cm vagy nagyobb, az adagot nyugodtan duplázzuk.

12 dkg csokis keksz (én a Grancereal-t használtam)
6 dkg olvasztott vaj
20 dkg krémsajt (lehetőleg Philadelphia)
15 dkg mascarpone
fél dl tejszín
1 tojás
2 tojássárga
6 dkg szőlőcukor (vagy porcukor)
1 lime héja
2 tk lime juice
1 tk étkezési keményítő

Az öntethez:
3 bio narancs
10 dkg cukor
fél lime leve

A formát körbetekerem több réteg alufóliával (fontos, hogy ne menjen be a víz!).
A kekszet ledarálom, hozzáadom az olvasztott vajat, és belenyomkodom a csatos tortaformába. A sajtokat, tejszínt, cukrot, tojást, keményítőt, a lime héját és levét összekeverem robotgéppel. Beleöntöm a formába. A formát egy mélyebb tepsibe teszem, és félig felöntöm forróvízzel. 180 fokon 40-45 percig sütöm. Ha pirul a teteje, lefedem alufóliával. Éjszakára a hűtőbe teszem!
Az öntethez 2 narancsot vékonyan meghámozok, vékony csíkokra vágom, és beleteszem egy lábasba. Mind 3 narancs levét, a lime levét és a cukrot a héjjal együtt felforralom. Ha felforrt, akkor alacsony lángon addig főzöm, amíg besűrűsödik. Ha kihűlt egyenletesen elosztom a sütemény tetején.


8 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

Örülök, hogy jártál nálam, így nem találtam volna ide. ;)
Gyönyörű a blogod! :))
Csak nézek, ámulok...
Gyönyörűek a kiegészítőid is,
én is imádom a régi és kopott tárgyakat! :))
Most vettem egy fakeretes tükröt a hálóba, kis faragott kacskaringók veszik körül. :))

Vera írta...

Niki!
Már régóta látogatlak, csak most kommenteltem először :)
Köszönöm szépen, a tiéd se semmi!
Antik és konyhai dolgok jöhetnek, csak az a gond, hogy lassan már nem tudom hova tenni!
Én is tükröt keresek, de a fürdőbe! :)

Csibe írta...

Imádom a sajttortát! Ráadásul gyönyörű lett, na és a fotóid, nagyon tetszenek!!! :)

Vera írta...

Köszi, Csibe :) (imádom a neveket ami alatt szerepeltek, olyan aranyosak)

Méhn Niki írta...

Komolyan? :O Hát köszönöm, jól esik! :)
Én most kezdtem el gyűjtögetni, eddig van egy guberált székem amiről lecsiszoltam a piros festéket és lefestettem fehérre, meg ez a tükörke. :) Remélem egyszer én sem tudom majd őket elpakolni... :D Gondolom külföldön sok ilyesmit lehet találni piacokon, vásárokon. :)

Vera írta...

Ó csak győzd majd hazavinni annyi van :) de érdemes a vaterát is nézegetni, na meg ebay.

Névtelen írta...

Tegnap már írtam,de nem ment át.Nagyon köszönöm a kedves megemlékezést.A torta gondolom finom volt és harmonizált a vírág színével.A virágot ahogy fogod annyi benne a báj és a kedvesség,olyan amilyen te vagy valójában.A világ legjobb és legszebb gyermeke.A blog nagyon jó a képek csodálatosak. További sok sikert hozzá.Puszi Anya

Névtelen írta...

bocs /bály/

Related Posts with Thumbnails