2010/03/08

A nem tervezett édesség

Igazán, ma tényleg nem akartam semmilyen édeset készíteni. Egyébként se nagyon fértem be a konyhába, mert a festő egész nap ott volt. Vacsora is valami gyorsan elkészíthető lesz, igaz nagyon várom a végeredményét. Röviden attól érdekes, hogy vettem valamit lében eltéve, amit eddig még sohase láttam így. Mindenképpen beszámolok róla majd holnap, ha jó lesz, ha nem.

De miért is lett ma desszert! Láttam a boltban egy csudajó formát, és muszáj volt megvennem. Ha már megvettem, akkor ki is kell próbálni, na meg persze az új sütőt is be kell úgy igazán avatni. A végeredmény egy szuper gyors, egyszerű és nagyon finom édesség. 20 perc alatt kész lett sütéssel együtt. A forma még tartogat magában sok receptet, már van is ötletem sósra, édesre egyaránt.

A forma:

Ricottás tejszínes tölcsér

Hozzávalók (6 tölcsérhez):
1 doboz leveles tészta
4 dl tejszín1 doboz ricotta
egy marék mazsola
desszert bor
6-7 ek porcukor

A tésztát kb. 2 cm-es csíkokra vágom, körbetekerem a formákat, és 180 fok-ra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt aranybarnára sütöm.
A tejszínt a porcukorral kemény habbá verem. A ricottát elkeverem kb. 6 kanál borral, beleszórom a mazsolát, és óvatosan hozzákeverem a tejszínhez.
Megtöltöm a kisült formákat, és a hűtőbe teszem.

Ha valakinek nincs ilyen formája semmi gond, akkor kis tálkákat is lehet a tésztából formázni és abba tölteni a krémet.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails