2010/03/18

Pikáns rebarbara befőtt

Még télen egy magazinban, Country Living,  találtam ezt a befőtt receptet, és alig vártam, hogy meglássam az első rebarbarát és lecsaphassak rá. Gondoltam még jó ideig nem lesz a boltban, de a héten mit találtam rögtön a spárga mellett? Igen, szép piros szárakat. Aki nem ismeri a rebarbarát, itt és itt tájékozódhat.

Eddig csak piteként ettem ezt a gyümölcsöt (?). A mama kertjében mióta az eszemet tudom van egy csomó a kerítés mellett. Ha van olyanom, hogy kedvenc sütemény, akkor a rebarbarás mindenképp az első helyen szerepel. Pár gyerekkori történet is fűződik hozzá amit még mindig emlegetnek a mama barátai.
A befőtt nagyon pikáns, fűszeres. Hidegen és melegen is nagyon ízletes. Nekem annyira ízlett, hogy  csak így elkanalaztam, de akár készíthettem volna vele süteményt is.

Rebarbara befőtt

Hozzávalók:
kb. 60-70 dkg rebarbara
28 dkg porcukor
3,5 dl víz
1 Bio narancs
1 tk rózsabors
1 tk szecsuáni bors (nem tévedés!)
2 csillagánizs

A rebarbara piros héját lehúzom, és feldarabolom. A narancs héját lereszelem, kifacsarom, és hozzáadom a porcukrot, vizet és a fűszereket. Addig forralom amíg a cukor el nem olvad. Hozzáadom a rebarbarát, lekapcsolom a gázt, fedőt teszek rá, és kb 15 percig hagyom puhulni. Ha kész üvegekbe töltöm.

7 megjegyzés:

Sajtkukac írta...

Ó rebarbara, de várom már, tavaly rengeteg minden készült belőle, a pálmát a chutney vitte :-)
Idén ezt a befőtt is kipróbálásra kerül majd!

Vera írta...

Ha szeretted a chutney-t, ami elég egzotikus, akkor tuti, hogy ez is ízlik majd :)

Méhn Niki írta...

Nekem is van egy rakás receptem, de még nem kaptam a piacon rebarbarát. :( Azt mondták, április vége, de szerintem átvágtak. :D

Vera írta...

Niki!
Április vége? Hát leheht, de szerinem az inkább május vége otthon! Persze ha csak nem import, na de azt nem a piacon árulják!

Méhn Niki írta...

Május végee? :O Az messze van. :(
akkor Neked honnan van? :D Svájcban előbb érik? :)) Én eddig még soha sehol nem láttam, remélem idén szerencsém lesz, mert nagyon szeretném megkóstolni és sütni belőle. :)

Reni írta...

én szoktam kapni a fehérvári piacon rebarbarát :] és tényleg május környékén van szezonja :[

Vera írta...

Én importot veszek, de a agyonütnek se tudom megmondani a világ melyik részéről hozták! Bár azt rá szokták írni a táblára.. akkor lehet, hogy svájci, csak valami speckó melegházas??? Meg is nézem majd.

Related Posts with Thumbnails