2010/03/21

Teljes kikapcsolódás, és a németek is tudnak néha jó bort készíteni

Hétvégére a férjem meglepett egy 2 napos fürdőzéssel. Felhívott csütörtökön, hogy ne tervezzek semmit szombatra, vagy ha már terveztem, akkor felejtsem el, mert utazunk. Kutya a panzióban, a terv a teljes kikapcsolódás csak kettőnknek. Néha vannak fenntartásaim a meglepetésekkel szemben, de ez most egy jól sikerült hétvége lett. 2 nap Bad Krozingenben, fürdőzéssel, borkóstolással, csillagos vacsorával. Na és még hozzátenném a Bio- és bolhapiacot, és a fűszerest is, mert ezek nélkül nem tudok meglenni.

A blog szempontjából két dolog az érdekes, az egyik a borkóstoló. Egy nagyon édes, régi étterem, Dörflinger, mögött kóstoltunk a borásszal, Herr ..., a nevét elfelejtettem, sajnos nem vagyok nagy ebben. Hihetetlen izgalommal hozta és töltötte a borokat, amit meg kell mondanom, pici fenntartással fogadtam. Jó német bort még nem ittam, de nem is ezt keresem, ha bort megyek venni.

Jöttek a fehérek szépen sorban, nem voltak kiemelkedően jók, de rosszak sem. A vöröseket meg inkább hagyjuk is, csak színes víz volt az összes.
Aztán egyszer csak megállt a kezemben a pohár. Ez az illat, valami fantasztikus! Fűszeres, vaníliás és enyhén fás. A színe pedig egy kicsit konyakba hajló. Az íze szintén nagyon különleges, a vanília nem érződik, enyhén fűszeres, könnyű bor, itatja magát.
Egy barrique Pinot Gris, Tokay d'Alsace vagyis másnéven az elzászi Tokaji (nem édes bor). Ki gondolta volna!

Már ezért megérte a hétvége. Délelőtt becsípni, jó történeteket hallgatni a borásztól (igaz csak kb 70%-át értettem annak amit mondott), mindenre koccintani és először inni egy jó német bort!

A másik érdekesség a fűszerpiacon történt. Vettem egy idáig számomra ismeretlen fűszernövényt. Egy zsálya fajta, a neve Barack zsálya. Dél Amerikában őshonos.  A levelei nem nagyon hasonlítanak a zsályáéra, kisebbek és nem olyan húsosak, és hosszú száron narancsszínű virágai vannak. A nevét az illatáról kapta. A leveleknek enyhe barackos illatuk van. Eszméletlen érdekes, alig várom, hogy kipróbáljam. Kép még nincs róla, amint lesz időm megörökítem.

Remélem, hogy másnak is ilyen jó hétvégéje volt, mint nekem!

1 megjegyzés:

chriesi írta...

Izgalmasan hangzik! :)

Related Posts with Thumbnails