2010/06/08

Padlizsán-pesto

Tegnap már említettem, hogy egy kicsit elsokalltam a padlizsán vásárlást. Pontosan 4 szép nagy darabot vettem, persze megmagyarázni nem tudom, hogy miért, a legjobb válasz, hogy szépek voltak. Vagy talán én voltam túl éhes amikor bevásároltam. Egyet felhasználtam a ricottás zöldséghez, de még mindig maradt három amivel kezdeni kellett valamit.

Nem sokat töprengtem azon, hogy mi legyen belőle, mivel tésztát kívántam, de nem a hagyományos paradicsomosat. Annyi mindenből készül pesto, miért ne lehetne padlizsánból is készíteni? Nagyon finom lett, a padlizsán enyhén földes ízét pedig még jobban kiemelte a dió. Egy kicsit finomítottam rajta pár evőkanál mascarponéval, szerintem így lett tökéletes, de ha valaki ezt kihagyná az sem lenne probléma. Paradicsom is került bele, friss, mert valami eszméletlenül finom koktélparadicsomot vettem (csodálkoztam is rajta, hiszen hol van még a szezon), de lehet helyettesíteni pár evőkanál paradicsompürével is. Ehhez az ételhez 2 darab padlizsánt használtam el, és még mindig maradt egy árva darab amivel kezdeni kell valamit. Mi a tanulság? Éhesen soha ne menj vásárolni!

Padlizsános pesto

Hozzávalók (4-6 főre):
2 db padlizsán
1 vöröshagyma
olivaolaj
2-3 gerezd fokhagyma
2 ek mascarpone
kb 10. koktélparadicsom (vagy 2-3 nagy paradicsom, vagy 1-2 ek paradicsompüré)
egy marék darált dió
egy marék reszelt parmezán
bazsalikom
só bors

A padlizsánt feldarabolom, a paradicsomok magját kiveszem és apróra vágott vöröshagymán, olivaolajon megsütöm. Sózom, borsozom. Ha kész hozzányomom a fokhagymát, és elkeverem benne a mascarponét. Turmixba teszem, és a dióval, parmezánnal, bazsalikommal pépesre turmixolom.

6 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Nagyon jól néz ki! A tányért is imádom.
Egyszer nagyon befürödtem egy ilyen padlizsános mártással, de talán most már nem olyan keserűek, ezekkel a fűszerekkel meg dióval egyszerűen mennyei lehet.

Vera írta...

Ági, köszi. (a tányér Lambert (Kalimera) ha érdekel.
Keserű padlizsán? Én még soha nem fogtam ki olyat... szerencsére!

Renata Kalman írta...

Szia!
Tetszik a blogod! A képek, s azok stílusa.

Vera írta...

Renáta,
Köszi szépen, örülök neki :)

MizThreefivesix írta...

unfortunately, I don't understand a word but your pictures are a dream.

Vera írta...

365 Tage!
Thank you. I really appreciate it! :)

Related Posts with Thumbnails