2010/06/10

Citromos rizottó


Ennek az ételnek nagyon nincs története. Felkeltem tegnap reggel, és hopp már ott is volt az ötlet a fejemben, hogy én bizony citromos rizottót fogok készíteni rákkal. Elképesztően frissítő lett az egyébként szerintem nehéz rizottó. A citrom csodákat tud művelni. Csodálatos kiegészítője volt a fokhagymás ráknak, de szerintem más tengeri herkentyűhöz is pompásan passzolna. Bármilyen frucsa is, szerintem tökéletes étel a nyárra egy pohár száraz fehérborral.

Eredetileg nem tettem a rizottóba parmezánt, mert halak, rákokhoz nem illik, és az enyémbe nem is került, viszont a férjem követelte az övébe. Megkóstoltam, és meg kell mondjam úgy is nagyon finom volt, még a rákkal sem ütötték egymást. 

Citromos rizottó fokhagymás rákkal

Hozzávalók  (2 főre):
20 dkg rizottó rizs
1 közepes fej vöröshagyma
fél dl száraz fehérbor
kb. 6-7 dl zöldségalaplé
1 citrom reszelt héja
kb. 2-3 tk citromlé
vaj
olivaolaj
parmezán (opcionális)

rák
fokhagyma

Az apróra vágott hagymát vaj és olivaolaj keverékén megfuttatom, hozzáadom a rizst, és átpirítom. Felöntöm a borral, megvárom amíg beszívja, majd merőkanalanként hozzáadom az alaplevet. Mindig megvárom amíg a levet beszívja, csak utána adom hozzá a következőt. Amikor kész, hozzáadom a citromhéjat, a citromlevet, és egy diónyi vajat (a parmezán opcionális). 
A rákot olivaolajon fokhagymával megsütöm és a rizottóhoz tálalom.

3 megjegyzés:

duende írta...

Csodás! :)
(Végre valaki, akinél nem főzelék a rizotto... :)) )

Nyuci írta...

Nagyon guszta és az ötlet is remek! Jól látom, halacska formája van annak a tálnak? Stílusos :)

Vera írta...

Kisanyó! Köszi, igen hal a formája. :)

Related Posts with Thumbnails