2010/07/01

Harmónia - zöldbab, tojás, kenyérpuding és szünet


Vagyis a tegnapi vacsorám. Eredetileg ezt akartam elkészíteni, mint könnyű vacsorát, de útközben meggondoltam magam, és elengedtem  a fantáziám. Volt itthon száraz kenyerem, és két választásom volt. Vagy morzsanként (bár alig eszünk rántott vagy morzsás ételt), vagy pedig a kukában végezte volna. Maradt egy harmadik variáció, kenyérpudingot készítek belőle. Na nem az édeset, hanem egy sós variációt.

Már megvolt kettő összetevő egy könnyű vacsorához, már csak azt kellett kitalálnom, hogy mi tegye fel az i-re a pontot, amitől minden harmóniába kerül a tányéron. Tehát elkészült életem első buggyantott tojása. Mindenki higyje el ha azt mondom, hogy nem lobogó vízbe kell beletenni a tojást, hanem elég ha gyöngyözik. Mire erre rájöttem, azt két tojás bánta. A zöldbab, fokhagymás kenyérpuding és a tojás csodálatosan illenek egymáshoz. Egyszerű, de mégis valami különleges vacsora egy pohár száraz fehérborral. Ha jobban meggondolom, akkor mint előételt is el tudom képzelni.

Zöldbab fokhagymás kenyérpudinggal és buggyantott tojással

Hozzávalók (kb 2-4 személyre):
Kenyérpudinghoz:
4 szelet száraz kenyér
1 tojás
1,5 dl tejszín
1 gerezd fokhagyma
vaj
só bors

zöldbab
tojás

A kenyérszeleteket helyezzük egymás mellé egy vajjal alaposan kikent hőálló tálba. Kenjük meg őket vajjal. Keverjük össze a tojást, tejszínt, fokhagymát és ízesítsük sóval, borssal. Öntsük rá a szószt a kenyérszeletekre, és 160 fokra előmelegített sütőben süssük meg. Elég ha csak enyhén barnul a teteje, ne szárítsuk ki és égessük oda!!!!
A zöldbabot főzzük puhára.
Üssük le a tojást egy pohárba. Forraljunk vizet, ha már gyöngyözik a víz (de nem forr), akkor öntsünk bele egy tojást, és hagyjuk főni 3-4 percet. Akkor jó, ha a sárgája még valamennyire folyik. Minden tojáshoz melegítsünk külön vizet!


_____________________________________________________
Szünet

Most egy darabig elfelejtem a fakanalat és még szorosabb kapcsolatot kötök a fényképezőgépemmel. A következő másfél hétben amíg nyaralunk (inkább várost nézünk) igyekszem annyi finomságot kipróbálni amennyit csak lehet, pihenni és jól érezni magam.

Addig is Au revoir! mindenkinek.

6 megjegyzés:

Reni írta...

Jó pihenést! :)

chriesi írta...

Érezzétek jól magatokat! puszi :)

Felhőlány írta...

Kétségkívül tökéletes a harmónia az alkotórészek között! :) Nagyon jól néz ki!
Kellemes pihenést és jó fotózást kívánok! :)

duende írta...

Szuper nyaralást kívánok Nektek! Ne sokat fotózz... inkább csak érezd nagyon-nagyon jól magad! :))

(Mer' én olyan vagyok, hogy vagy fotózok, vagy nézek és csodálok - a kettő nem megy együtt... :)) )

duende írta...

(Ja... ez a kép is csodás, de nekem marad a másik kedvencnek.)

Vera írta...

Reni, Noémi, Felhőlány, Duende!

Köszönöm :)) Biztosan tudom, hogy jó lesz, plussz még holnap jönnek anyuék is, úgyhogy ennél jobb már nem is lehetne :))

Related Posts with Thumbnails