2011/01/10

Home Made



A hétvégén ujjgyakorlatokkal készültem az egész éves főzőcskére, vagyis kekszet készítettem. És végre, végre kipróbáltam a süti pecsétemet, amit még ha jól emlékszem novemberben rendeltem innen. Na jó, bevallom, azért sütöttem kekszet, hogy végre használhassam a pecsétet. Remekül bevált, nekem legalábbis nagyon tetszik. Picit rusztikus, vicces, aranyos és még vagy ezer jelzőt rá lehetne aggatni, annyira jópofa.

A keksz mogyoróvajjal készült, amit karácsonyra kaptam a nagy Amerikából. Igen, itt is lehet kapni mogyoróvajat, ahogy otthon is, de az ismerőseink úgy gondolták, hogy ennek örülni fogok. Jól gondolták, sőt, az Oreo keksszel sem lőttek mellé, sokkal inkább azzal a vasdarabbal ami még a csomagban volt.... 
De vissza a mogyoróvajhoz. Ennél jobb alap nem is kellett ehhez a kekszhez. Nagyon feladtam a leckét magamnak, hogy legközelebb milyen pecsétes keksz készüljön, mert ez tökéletesen passzolt hozzá. Aki szereti a földimogyorót, biztosan szeretni fogja ezt is. Maga a mogyoróvaj enyhén sós, enyhén édeskés, olajos és intenzíven mogyorós. A keksz pedig ropogós, mogyorós, omlós lett, na és persze Home Made.

Mogyoróvajas keksz

Hozzávalók:
250 ml mogyoróvaj (sima vagy darabos)
20 dkg barna cukor
5 dkg puha vaj
1 egész tojás
1 tojássárga
1 tk sütőpor
10 dkg liszt

Keverjük habosra a puha vajat a cukorral, majd adjuk hozzá a tojásokat és keverjük addig amíg habos lesz. A végén adjuk hozzá a mogyoróvajat. A lisztet és a sütőport keverjük össze majd gyúrjuk össze a mogyoróvajas krémmel. Csomagoljuk sütőpapírba és pihentessük 1 órát a hűtőben.
Lisztezett felületen nyújtsuk kb fél cm vastagra a tésztát és szaggassuk ki. (Ha sütipecsétet használunk, akkor a kiszaggatott korongokba nyomjuk bele a mintát.) 160-170 fokra előmelegített sütőben süssük kb. 10 percet. Óvatosan helyezzük rácsra és hagyjuk kihűlni.

RECIPE IN ENGLISH IN THE COMMENTS

12 megjegyzés:

duende írta...

Nagyon jó! :) És aki az isten háta megett él, és nem jut mogyoróvajhoz, az mivel készítse? Van valami tipped?

Zizi írta...

duende,
földimogyoró ledarálva? nekem is van egy mogyoróvajas keksz receptem a blogomon. egy barátnőm említette, hogy néha ő sima földimogyorót használ ehhez a recepthez, mert elég drága itthon a mogyoróvaj. egyébként szerintem tesco külföldi élelmiszerek osztályán/részlegén is kapható.

Praliné Zsuzsi írta...

De jó, pont mostanában rendeltem kekszmintázó hengert meg mintanyomót, akkor majd ezzel a recepttel kipróbálom :) Köszönöm!

chriesi írta...

Most rágcsálom a maradék kávé mellé. :D Mmmm!

Vera írta...

Zizi,
Simán darálva nem lesz jó, mert az száraz. Mindenképp krémes állag kell.

Duende,
Találtam egy házi mogyoróvaj receptet:
- földimogyoró (pirítva)
- földimogyoró olaj
- csipet só

De a hiper TESCO-ban lehet kapni.

Erinacea,
Remélem ízleni fog :)

Noémi,
Nekem a kávé ízlett nagyon, meg az almás süti :))

Doctor Pepper írta...

zene füleimnek minden. a sütipecsét is, a mogyoróvaj is!:)

Pötipite írta...

A földimogyoró annyira zsíros,hogy ha ledarálod is összeáll.Olajjal sóval jó ötlet, ne kelljen már emiatt a csíkos multiba menni.
Keksznyomdával én is szemeztem karácsony előtt,nagyon teszik! :)

bévé írta...

Nagyon csinosak és bizos eszelősen finomak is! Főleg egy pohár tejecskével. :)

duende írta...

Kösziköszi Lányok! :) Még nutellán gondolkodtam, persze tudom az más ízű lenne, de az sem lenne rossz hozzá. Megpróbálom a darálós, olajos módszert!

Vera írta...

Judit,
éppen akartam neked emailt írni, hogy remek a pecsét :)

Kati,
Persze, összeáll, de nem lesz krém belőle. Szerintem az olajos verzió a jó, de sokáig kell darálni, meg mixelni, hogy valóban krém legyen belőle.

Salsa,
Nincs vita, nálam is tejjel a nyerő minden keksz.


Duende,
Nutellával is működne, persze (kevesebb cukorral), de az íze nem ugyanaz :)

Vera írta...

Peanut Butter Cookie

Ingredients:
1 cup peanut butter
1 teaspoon baking powder
1 egg
1 egg yolk
50 gram soft butter
200 gram brown sugar
100 gram flour

Sift together flour and baking powder and set aside.
Whisk together butter and sugar, then stir in eggs, and beat them until creamy. Stir in flour mixture, blending well. Wrap the dough in baking sheet and let it stand in the refrigerator for an hour.
Preheat oven to 160-170 C.
Roll out dough about 0.5 cm thick, cut out the shapes, place them on baking sheet and bake it for about 10 minutes. Transfer them to wire rack and let cool completely.

Reni írta...

Nagyon jó ez a sütipecsét! Én is szemeztem már velük a Gasztroshop-on :)

A keksz is tetszik, a tesco-ban én is láttam mogyoróvajat. Nagyon tetszenek a fotó színei. Szép!

Related Posts with Thumbnails