2010/03/29

Hagymaágyon sült, zsályás gombával töltött borjú


Igazság szerint nem ezt akartam sütni a hétvégén, de nem azt a fajta húst vettem, mint amire gondoltam. Ez az egyik darabja annak a borjúnak, amit kénytelen voltam a mélyhűtőbe meneszteni múlt héten. Így jár az ember, amikor nincs tisztában a borjú összes testrészével, se magyarul, se külföldiül. A rendes és hivatalos neve a húsnak Schulter, azaz gondoltam én váll. Csodálkoztam is rajta, így még nem hallottam senkit húst kérni a hentesnél: egy darab borjú vállat kérek! Én se ezt akartam venni, csak szépen volt becsomagolva, és gondoltam a fartő helyett (ami kellett volna), jó lesz ez is.

Csak akkor néztem meg a hivatalos nevét a szótárban, amikor kicsomagoltam, és egy rolád, feltekert hús volt a papírban. Most egy életre megjegyeztem, hogy ez a lapocka. Egybesült húst terveztem, helyette meg kellett töltenem valamivel gyorsan. Volt itthon gomba, az mindig megbízható töltelék, de azt nem éreztem elégnek, így kapott egy hagymaágyat. A karamellizálódott hagyma utána a köret része lett. Friss ropogós kenyérrel ettük, de igazán szerintem krumpli illik hozzá.

Hagymaágyon sült, zsályás gombával töltött borjú

Hozzávalók (75 dkg húshoz):
75 dkg borjú vagy egyéb hús, ami tölthető
25 dkg gomba
7-8 zsálya levél
1 fokhagyma
3 óriási vöröshagyma
1 dl száraz fehérbor
1,5 dl húsleves
dijoni mustár
olivaolaj
vaj
bors

A gombát apróra vágom, vaj és olivaolaj keverékém megdinsztelem, hozzányomom a fokhagymát és az apróra vágott zsályát. a húst sózom, borsozom, elosztom rajta a gombát, feltekerem és kötözőspárgával összekötöm. Felforrósított olajban hirtelen körbesütöm, és utána vékonyan (!)  körbekenem a mustárral. A húst a felkarikázott hagymákra teszem, felöntöm borral és a húslével. 150 fokos sütőben, lefedve 2,5 órát sütöm, ha kell a végén magasabb hőfokon egy picit rápirítok.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails