2010/04/08

Quinoa másképp


Őszintén megmondom, nem szeretem a quinoát. Mostanában nagyon sokat lehet olvasni erről a növényről, hogy milyen egészséges, mennyivel több tápanyag van benne, mint más gabonákban (többet a quinoáról itt olvashatsz), ezért ki kellett próbálnom. Egészség ide vagy oda, vízben megfőzve nekem nem ízlik, furcsa íze van. 

Azért nem adtam fel, ki kellett próbálnom valamilyen ízesítéssel is. A végeredmény egy komplett, mutatós előétel vagy akár köret. Így nem csak ehető számomra, de még finom is.Nagyon sokat dob rajta, hogy paradicsomlében főztem meg.  Ez a VKF-re készült utolsó étel is egyben.

Paradicsomos quinoa padlizsánnal

Hozzávalók (kb 3-4 db-hoz):
20 dkg quinoa
2 dl paradicsomlé
1 dl víz
bors
parmezán
olivaolaj
padlizsán
bazsalikom
mozzarella

A paradicsomléhez öntök pici olivaolajat, hozzáadom a vizet és a quinoát. Sózom, borsozom, és sűrűre főzöm, hogy összeálljon. Ha megfőtt hozzákeverem a parmezánt. A padlizsánt felszeletelem, és olivaolajon megsütöm. Előételgyűrűkbe, vagy kiolajozott muffinformákba rétegezem: 1.padlizsán szelet 2. egy levél bazsalikom 2. quinoa 3. bazsalikom 4. padlizsán 5. mozzarella szelet. 200  fokos előmelegített sütőben kb. 5 percig sütöm amíg a sajt megpirul. Óvatosan kivesszem a formából, és tálalom.

6 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

Nekem gusztának néz ki :D
Még sosem hallottam róla, megkóstolnám!

Vera írta...

Így nekem is ízlett, csak magában nem. Bio boltban keresd otthon.

chriesi írta...

Hónapok óta ott a bontatlan csomag, de még nem jutottam el hozzá. :) Nagyon guszták!

Vera írta...

Nekem is állt egy ideig és csak méregettük egymást :)

Delish írta...

jo alaposan le kell obliteni mielott hasznalod, akkor nem lesz keseru ize fozes utan. megmostad?

Vera írta...

Csak átöblítettem, de ha legközelebb csinálok akkor majd jól átmosom. Köszi

Related Posts with Thumbnails