2010/06/18

Barack-Amaretti vagy Amaretti-barack


Még tavaly nyáron láttam egy receptet, amit azóta se készítettem el. Oka, hogy a barack előbb elfogyott, minthogy komolyabban tervezhettem volna vele. Tegnap hirtelen eszembe jutott, de hiába kerestem a magazinokban (arra sem emlékeztem melyikben láttam) nem találtam az eredeti receptet, úgyhogy mentem a saját fejem után, meg amire nagyjából emlékezetem. Úgyhogy bármilyen hasonlóság az eredeti recepthez, csupán a véletlen műve.

Az ötlet egyébként nagyon szuper, bárki találta is ki. Az alap, hogy legyen otthon barack, amaretti keksz és kevés mascarpone. Nagyon gyorsan elkészül, minimum pepecseléssel. Szerintem szuper nyári desszert. Édes, meleg, és gyümölcsös. Szerintem egy komolyabb vacsora után is jó levezető lehet. Miután megtöltöttem a barackokat ezzel a mousse-al, gondoltam egyet és a mousse-ba tettem a barackot, így sütöttem meg. Kettő teljesen különböző desszert a végeredmény. Az egyiknél a gyümölcsön van a hangsúly, a másiknál inkább a habon. Mind a kettő nagyon finom, attól függ melyiket választom, hogy mennyire van gyümölcsös napom.

Amaretti habbal töltött barack

Hozzávalók (kb 6-8 darabhoz):
3-4 barack (vagy nektarin)
1 nagy ek mascarpone
12 db amaretti keksz (Lidl erre tökéletes)
1 ek porcukor (vagy ízlés szerint, de a keksz is édes!)
1/2 rúd vanília
1 tojás

A kekszet daráljuk apróra, majd adjuk hozzá a porcukrot, mascarponét, vaníliamagokat és a tojássárgát. Robotgéppel keverjük habosra és csomómentesre. Verjük fel keményre a tojásfehérjét egy csipet sóval, majd óvatosan forgassuk a kekszes masszához.
A barackokat vágjuk félbe, majd egy keveset vágjunk ki a közepéből, hogy a krémnek legyen helye. 180 fokra (légkeverés) előmelegített sütőben, fólia alatt !!!!!!, süsssük kb. 15 percet.
Ha inkább habot szeretnénk ennei, akkor töltsük a krémet egy formába (ne tele), vágjunk bele barackot, majd süssük a sütőben 15-20 percet.
Tálalás előtt hintsük meg porcukorral.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gyönyörűek a képek! Én is szoktam csinálni sült barackot rengetegszer, bár én eddig mézes natúr joghurttal öntöttem le, de ki fogom ezt próbálni!

Felhőlány írta...

Mennyei! :) Csodaszép fotókat készítettél! Én egy toszkán könyvben olvastam valami hasonlót, már akkor is tetszett, ki fogom próbálni! :)

Vera írta...

Pocak Panna!
Köszi. Én is szoktam úgy enni, de nem sütve hanem natúr.

Felhőlány!
Köszi. Valószínű, hogy eredetileg is valami olasz recept lehet, márcsak az amaretti miatt gondolom.

Csibe írta...

Milyen szép képek (már megint)! ...és a recept is istenien hangzik!

Related Posts with Thumbnails