2010/02/05

Mitől csordul ki a könnyem (libamáj másként)

Hát mitől mástól, mint a hagymától. Már egy is megríkat, nem beszélve arról amikor egy kiló hagymát pucolok. A kérdés jogos, mégis milyen ételhez kell ennyi hagyma. Azt én sem tudom megmondani (de mégis a hagymaleveshez), most csak előrelátásból készítettem nagyobb mennyiséget.

Ha már az előző postban utaltam rá, hogy a libamájat mi mindennel lehet enni, akkor már meg is mutathatom a másik nagy kedvencemet, a diós hagymalekvárt. Az íze fergeteges, és jó párosítás a májjal és egyéb pástétomokkal. Nem is kell hozzá semmi más, csak egy szelet (vagy több) pirított kalács. Nem a túl édes, agyoncukrozott kalácsról van szó, hanem arról amelyiket sonkához is lehet enni húsvétkor.

Az egyetlen hátulütője a receptnek, hogy írtó sok hagyma kell hozzá. Én nehezen viselem, már az első szippantásnál könnybe lábad a szemem, mire végzek meg egyenesen zokogok. Nem tudom más hogy van ezzel. A nagymamám például egy könnycseppet sem ejt, na persze neki a keze is azbesztből van. Ami nekem ruhán keresztül is süti a kezem, neki meg se kottyan. Úgy látszik ez nem öröklődik.

Főként juharsziruppal édesítettem, mivel az is dióból készült, méginkább kiemeli ezt az ízt, de mégsem túl markáns. A hagymalekvár édes, de pont a határon van, még nem gej. Ha valakinek mégis túl édes lenne, akkor adjon még hozzá balzsamecetet, és sót.

Diós hagymalekvár

Hozzávalók:
1 kg lilahagyma
10 dkg dió
7 ek juharszirup
5 ek balzsamecet
2 ek dióolaj (elhagyható)
1 ek méz

bors

A hagymákat megpucolom, és apróra darabolom. (beletettem az elektromos aprítóba) A diót késsel felaprítom.
Egy lábasba belönötöm a juharszirupot, és a diót, és közepes lángon melegítem. Pár percig hagyom a diót a szirupban fődögélni, aztán hozzáadom a dióolajat, és jöhet a hagyma.
A diót a hagymával összeforgatom, és ráöntöm a balzsamecetet, borsozom, és egy csipet sót adok hozzá. Lassú tűzön, kb 1 órát főztem. Közben megkóstoltam, és akkor adtam hozzá a mézet.

Ez a mennyiség több alkalomra elég. 5 db kb. 1 dl-es üvegbe töltöttem és bedunsztoltam, így legközelebb nem kell a hagymapucolással bajlódnom.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails