2010/06/07

Ricottás rakott zöldség


Garantáltan húsmentes, elsősorban nekem. Mostanában annyi borjút ettünk, vendégségben, itthon, hogy ránézni sincs kedvem. Persze ez csak rám vonatkozik, ezért valami olyat sütöttem, amit akár köretként is lehet fogyasztani. Hasonló étellel már máshol is találkoztam, mert a ricotta bizony egyszerű és nagyszerű sütve, édesen és sósan egyaránt.

Lényegében olyan zöldséggel és fűszerekkel kombinálhatjuk amivel szeretnénk, én így készítem. Nyárra különösen tökéletes könnyű vacsora lehet salátával. Kicsit eltúloztam a padliszán vásárlást, ezért több étel is készült vele, lassan a többi is felkerül majd a blogra.

Ricottával rakott zöldségek

Hozzávalók ( kb 1l-es formához, 4-6 főre):
1 padlizsán
2 cukkini
2 californiai paprika
2 doboz ricotta
1 tojás
egy marék rezselt parmezán
bors
1 gerezd fokhagyma
bazsalikom

olivaolaj, zsemlemorzsa a formához

A zöldségeket vékonyra szeletelem. A ricottát jól elkeverem a parmezánnal, tojással, sajttal és sózom borsozom. A hőálló edényt kikenem olajjal és megszórom zsemlemorzsával. Az aljába padlizsán csíkokat helyezek, majd cukkini csíkokat és a paprikát, végül megkenem a ricottás massza felével. Majd újra jön a rétegezés. A  tetjére ricottás massza kerüljön.
180 fokra előmelegített sütőben kb 45 percet sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails