2010/09/21

Töltött, sült tojás


Nagyon egyszerű és nagyon finom étel, nem utolsó sorban pedig nagyon jópofa. Minden perc pecsmetelést megér ez a töltött tojás, de akár nevezhetném bundás tojásnak is. A tölteléket szabadon variálhatjuk, lehet az kevés kolbász, sonka is, de én mindenképp a vargányára szavazok.

Most, hogy végre megint hozzájutottam friss vargányához, nagyjából mindenhez ezt ettünk. Húshoz, tésztához és a tojást is azzal töltöttem meg. Nagyon is laktató étel, elég belőle egy két darab egy kevés fokhagymás majonézzel (vagy mustárral vagy tartár szósszal) és a vacsorára már nincs több gondunk. Előételnek is kiváló, mert nem mindennapi és remekül mutat.

Vargányával töltött sült tojás

Hozzávalók (8 db-hoz)
8 + 2 tojás
egy kisebb hagyma
3 db vargánya
petrezselyem
bors
olivaolaj
zsemlemorzsa
liszt

8 tojást főzzünk keményre, majd tisztítsuk meg, vágjuk félbe és a sárgáját óvatosan kaparjuk ki egy kanál segítségével. Tegyük egy tálba a sárgákat és törjük össze. A hagymát és a gombát vágjuk apróra. Kevás olivaolajon futtassuk meg a hagymát majd adjuk hozzá a gombát és süssük készre (pár perc). Sózzuk, borsozzuk. Adjuk a gombát a tojássárgákhoz egy korty olvaolajjal és keverjük össze. Adjunk hozzá a végén egy marék apróra vágott petrezselymet.
A tölteléket óvatosan töltsük vissza a tojásokba és illeszük össze őket. Óvatosan panírozzuk be a tojásokat a szokásos módon. (liszt, tojás, zsemlemorzsa). Hogy biztosan egyben maradjanak, duplán forgassuk meg őket a tojásban és a zsemlemorzsában. Napraforgóolajban süssük barnára őket. Tálaljuk fokhagymás majonézzel, mustárral vagy tartár szósszal.

____________________________________________________

A Gasztrobox "Hónap fotója" szeptemberi szavazásán ez a fotó kapta a legtöbb szavazatot.

4 megjegyzés:

Reni írta...

bazi jó ötlet! eszembe nem jutott volna :)

Betűtészta írta...

Úúú, de jó! Nagyon ügyes vagy! Én most chilit tettem el. Egy kis meleg borzongás télire...:-)

Vera írta...

Reni,
Hirtelen ötlet volt.

Betűtészta,
Chilit én is nagyon szeretem. Mindent ami csípős... :)

tutora írta...

ezt muszáj nekem is elkészítenem!!!
kimondhatatlanul tetszik!

Related Posts with Thumbnails