2010/12/06

Csirkével, paszternákkal töltött pite


Mint már párszor említettem, nagy rajongója vagyok a sós pitéknek, több okból kifolyólag is. Először is, az alap, a leveles tészta miatt, ami hála égnek már egyszerűen és gyorsan beszerezheztő bármilyen élelmiszerüzletben. A lustábbaknak (mint például nekem) már nyújtva is lehet kapni, ami még jobban megkönnyíti a helyzetünket. Már többször nekiálltam leveles tésztát készíteni, de az eredmény lehangoló volt, talán azért is mert nem adtam bele szívem-lelkem a hajtogatásba. Bár kaptam mostanában egy leveles tészta receptet amit ki fogok próbálni hamarosan és ha jó lesz akkor nincs mese, már nem lesz kifogás, hogy miért veszek  előrecsomagoltat. Másodszor a töltelék szabadon variálható ízlésünk és a kamra hozzávalói szerint, amit aztán tölthetünk kisebb vagy nagyobb formákba, éppen ahogy szeretnénk. Ami nem elhanyagolandó, hogy nagyon gyorsan elkészül és minden étkezésre ideális, sőt tovább megyek, megfelelő töltelékkel vendégeknek is nyugodt szívvel tálalható.

Boldog Mikulást mindenkinek!

Csirkés, paszternákos pite

Hozzávalók (6 szuflé formához)
500 gr leveles tészta
2 egész csirkemell
1 paszternák
1 répa
5-6 ek tejszín (nem főző)
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
3-4 ág kakukkfű
bors

A húst és a zöldségeket kockázzuk apróra. A hagymát futtassuk meg kevés olajon, majd adjuk hozzá a csirkét és a zöldségeket és a kakukkfüvet. Pírítsuk le, majd öntsük fel a tejszínnel, nyomjuk hozzá a fokhagymát és ízlés szerint sózzuk borsozzuk. A szuflé formákat vajazzuk  és béleljük ki leveles tésztával. Töltsük tele őket a hússal, majd fedjük le tésztával  és a szélét nyomkodjuk össze. Kenjük meg a tetejüket felvert tojással, és 180 fokra előmelegített sütőben süssük aranybarnára. Magában és salátával is fogyasztható.

RECIPE IN ENGLISH IN THE COMMENTS



10 megjegyzés:

chriesi írta...

Csoda aranyosak! :) Boldog Mikulást neked is!

Frau Paprika írta...

Mosolygós első kép, vagyis én mosolyogtam. :)

Anazar írta...

Nagyon hangulatos!

duende írta...

Tök jó képek! :) Szuper recept. De. Várom a levelestészta recepet! (Ha azt írom, nem szeretem a boltit, enyhén fogalmaztam...)

Vera írta...

Noémi,Frau Paprika, Anazar
Köszi, örülök ha tetszik :)

Duende,
hm... a recept Noémitől van (Mandula sarok). Elküldöm emailben, de neki jár a köszönet ha jó, és miért nem lenne jó :)

duende írta...

Köszöntem Hölgyem! :)

Unknown írta...

Hangulatos téli falat! Látom, hogy "pie", de mégis: a "T" hova tűnt? ;)

Vera írta...

Megettem :)

szaberka írta...

Bár én tudnék ilyen gasztrofotókat készíteni! :)

Vera írta...

Chicken parsnips pie

Ingredients (fills 6 ramekins)

500 gr puff pastry
2 whole chicken breast (about 500 gr)
1 large parsnip (diced)
1 large carrot (diced)
1 mid. Size onion (diced)
3 cloves garlic (minced)
3-4 branch thyme
5-6 tablespoon heavy cream
Salt
Pepper
Oil

Preheat the oven to 350 F.
Cut the chicken into small cubes. Sautee the onion on oil, then add the meat, vegetables and thyme and let it bake through. Add heavy cream, garlic and season to taste.
Fill the ramekins with puff pastry, fill each with the meat then cover with pastry again. Be sure that the edge of the pastry is well sealed.
Brush the top with egg and bake them until golden brown.

Related Posts with Thumbnails