2011/04/25

Medvehagymás pesto



Jól telt a Húsvét? Volt sok locsoló? Itt nincs szokásban a locsolás, nem mondom, hogy nagyon bánom. Egyáltalán nem hiányzott az olcsó kölni édes illata. Tehát ehelyett mi továbbra is felújítunk. Az előszoba után, Húsvét hétfő örömére, lépcső csiszolás volt soron. Mi az ételekkel ünnepeltünk és kellemesen elfáradtunk a 4 nap alatt. Hogy mi minden jó készült nálunk Húsvétra majd lassan felkerül a blogra is.

Medvehagyma már a végét járja nálunk, sőt mára már ki is virágzott és mint tudjuk, ha már virágzik nem szedjük. Ha valaki tudja, hogy pontosan miért is nem szabad szedni ha virágzik, írja meg nekem, mert erre sehol nem találok pontos választ. Pénteken még éppen időben szedtem egy marékkal ahhoz, hogy egy egyszerű, egészséges és csupa zöld étel készüljön. Pesto-t általában akkor készítek amikor minden máshoz lusta vagyok. Azért, hogy mégse legyen annyira unalmas, került bele egy kevés citromhéj és chili pehely is, az éppen aktuális kedvencem. A tetejére pedig mi más kerülhetett még, mint parmezán, parmezán és parmezán....

A receptért kattints a képre:

Minden kép © Studer-T. Veronika all rights reserved


RECIPE IN ENGLISH IN THE COMMENTS

6 megjegyzés:

chriesi írta...

Parmezánból sosem elég! :D

Daisy írta...

Szerintem nem, nem szabad, csak addigra már elöregszik és éppen a finom zsengeségét veszíti el.
Amit én vettem a piacon, az is tele volt virággal. Ennek a levelei már vaskosak, más, erőteljesebb ízűek.

Vera írta...

Noémi,
abból bizony nem elég :)

Daisy,
köszi, akkor csak ennyi? már attól féltem ,hogy mérgező lesz vagy valami.

Annamari írta...

Virágzás előtt a növényi részek fehérjetartalma nagyobb és lédúsabbak is. A virágok, virágzatok súlyának megtartásához szükséges az erősebb szárak fejlesztése, ezért az egyszerű(bb), könnyen emészthető cukorvegyületek emészthetetlen cellulózzá alakulnak - a teljes növényben, nem csak a szárakban, kocsányokban (de ott különösképpen).

Vera írta...

Annamari,
köszi szépen a részletes infot, ma megint tanultam valamit.

Vera írta...

Wild garlic pesto

Ingredients:
handful wild garlic leaves
handful parmesan
zest of a lemon
handful pine nuts
1 tsp dried chilli
about 150 ml olive oil


Put all ingredients in a mixer or (if you are a romantic type) crush them in a mortar. Serve on spaghetti and top it with grated parmesan.

Related Posts with Thumbnails