2011/06/21

Ricottás lepény

Már egy ideje nem készült semmi kelt tészta a konyhámban, ráadásul csillapíthatatlan vágy fogott el a lángos után. Az olaj szagot nem szeretem, ablak és elszívó ide vagy oda, ráadásul utána a gyomrom se szokta jól érezni magát. Hirtelen elhatározásból készült egy -szerintem- diétásabb verzió a pizzatésztára alapulva, kiegészítve egy kevés rivcottával. Nagyon könnyű, hólyagos tésztát kaptam eredményül, amit kézzel formáztam. Meg mondom őszintén, hogy hiába próbálkozom a tésztafeldobós módszerrel, nekem nem akar sikerülni. Pedig milyen vagány lenne. 

A lényeget majdnem kihagytam, nem olajban hanem sütőben sült 10 perc alatt készre. Tökéletes helyettesítője a kenyérnek, főleg ha grill vagy sonka-sajt-bor mellé fogyasztjuk. Hiába vágytam lángosra, nem tejföl és sajt társaságában, hanem pármai sonkával fogyasztottam a lepényt.  Kegészíthető még zöldfűszerekkel is ha úgy tetszik, én most csak zúzott fokhagymával illatosítottam.

A receptért kattints a képre:
 © Studer-T. Veronika all rights reserved 

3 megjegyzés:

Vianne írta...

Hihetetlen milyen termékeny vagy!:) bàr ha jòl szàmolom màr nem sokàig... A szülés előtt én is rengeteget sütöttem-főztem pl. 10 kg meggyet lekvàrnak 40 fokban 7 hònapos pocakkal:) aztàn jött egy hosszú szünet amikor örültem ha dèlig sikerült lezuhanyoznom:)
jò ötlet a recept, a lángossal hasonlò problèmáim vannak, még sosem esett jòl. Kipròbàlom. A fotò ismét mesès:)

Vera írta...

Vianne,
ez nem olyan sok.... mindenesetre nem 10 kg meggy :))
pont a minap gondolkodtam rajta, hogy vajon mennyi idő kell amíg beállunk a napi rutinra majd a kismanóval...

Xiaolu @ 6 Bittersweets írta...

Oh Vera, your photos always fill my heart with yearning =). Lovely light, breads, and especially that salt dish!

Related Posts with Thumbnails