2011/07/20

Hogyan készült 2.

© Studer-T. Veronika all rights reserved

Íme a 2. része a sorozatnak. Ahogy már emelítettem múlt héten,  erről a szedres képről lesz szó a mostani részben. Kettő kép is készült majdnem ugyanolyan beállítással, mégis teljesen más a hatás. Mind a kettő képnél a fény hátulról jön, de amíg az egyiket kicsit feljebbről fotóztam, addig a másikat lényegében pont a fénnyel szemben, attól van az a homályos, álmatag beütése a fotónak. Na és persze azért is, mert több fényt hagytam, hogy kapjon. A kettő kép közül nekem a szemből fotózott (a második) tetszik jobban, mert van benne valami érdekes, ahogy már mondtam, karakteresebb, álmatag. Kiváncsi vagyok nektek melyik tetszik jobban.

Így készült az 1. kép

Beállítások:

blende: f 2.8
záridő: 1/200
ISO: 200
objektív: 50 mm f1.4
Ezt a képet magasabb szögből fotóztam, mint a másikat. Ez az oka annak, hogy sokkal élesebb a kép, nem kapott annyi fényt hátulról, csak az utolsó szederszemek vesznek homályba.

Így készült a 2. kép

Beállítások:

blende: f 3.2
záridő: 1/160
ISO: 200
objektív: 50 mm f1.4

Ahogy már említettem, a kettő kép közül ez a kedvencem. Mivel kicsit sok hátulról jövő fényt kapott a fotó, kicsit homályosabb, álmosabb hatása van, de számomra ez teszi érdekessé. Mind a kettő képnél sok fényt engedtem be, hogy egy teljesen világos, fénylő hátterű képet kapjak.



A képek ezúttal a fedett teraszon készültek, du. 2 kor, verőfényes napsütésben. Hogy ne kapjon direk napfényt a kép, megszűrtem, ahogy azt a képen is látjátok (lásd 1.) Ha megszabadítom a keretet a színes derítővásznaktól, akkor egy tejüvegszerű, zsírpapírszerű anyag marad, ami remekül szűri a fényt. Pont azt a hatást érjük el vele, mint az üvegre ragasztott zsírpapírral. Ez megszűri az erős napsugarakat (lásd A) és már egy gyengébb fény esik (lásd B) a tárgyakra. ami nem okoz olyan erős árnyékhatást.
A fenti képen is jól látszik, hogy mennyire világos a háttere a pitének, hófehér. (lásd C, D) Ha más színű hátteret használtam volna, akkor is hófehér lett volna a képeken, mert olyan erős volt a háttérfény, ráadásul az ISO értéket is megemeltem és nagy blendével fotóztam, ami több fényt enged be. Az árnyékos rész a pite előtti terület (lásd E). Itt nem volt szükség arra, hogy fehér lappal visszaderítsem a  fényt. Ha kint fényképezünk, szűrt fénynél, akkor általában sokkal egyenletesebben megvilágított képet kapunk.

4 megjegyzés:

Xiaolu @ 6 Bittersweets írta...

Love your posts showing us how the photo was created -- so helpful! I, too prefer the right photo for the reason you do -- that there is something special and dreamy about it and the angle definitely lends itself to it. It's tantalizing us with the side profile to see and taste more :).

Vera írta...

Hi Xiaolu,
Good to know, that the translator gets things right sometimes....
You're right, I do prefer the second image :)
I hope others' find my setup photos also useful...

Alexandra írta...

Nekem a bal oldali tetszik jobban :)
Nagyon hasznos iras, koszi :)

(Idefele megvettem az f1.4-es lencset :) Valoban sokkal jobb!)

Vera írta...

Alexandra,
Szuper, majd látom az eredményeket :)

Related Posts with Thumbnails