2010/02/02

A nyár íze... most


Tudom, tudom, mégcsak február eleje van, mit beszélek én a nyár ízéről! Pont ezért, mert még hideg van, esik a hó, és ki tudja mikor lesz jobb idő, nem is beszélve a minimum 20 fok feletti hőmérsékletről.
Muszáj volt valamit készítenem amiben benne van a nyár hangulata, amiről egyértelműen a rövidnadrág és póló ugrik be. Ez pedig a fagyi. Pedig én nyáron nem szeretem a fagylaltot (a sorbetet igen), mert gyorsan olvad, és minden ragacsos lesz tőle.
Nem különösebben gyümülcsös, egyrészt mivel nem sok gyümölcs van a piacokon csak narancs és társai, másrészt meg nem is azt kívántam, hanem inkább valami olyat ami krémes, mégis "könnyű", és a nyarat idézi. Így lett belőle Mézes citromos fagyi. Nem csalódtam, minden kanál külön élvezet, és már tudom mivel fogom túlélni a hideg napokat.
Most vadvirág mézet használtam, mert elég erős ízű, de ki fogom próbálni más fajtákkal is. Gondoltam rozmaring virág mézre meg levendulásra is. Ahányféle méz, annyiféle íz. A fagyiban jól érezni a méz ízét, és a citrom csak mellékszereplő. Nem véletlenül nem tettem bele a citromlevet a fagyiba, nem akartam, hogy elnyomja a mézet.
Mézes citromos fagyi
Hozzávalók:
2.5 dl tejszín
2.5 dl tej
3-4 ek méz
2 citrom lereszelt héja (lehetőleg bio, mert annak kezeletlen a héja)
4 tojássárga
A tejet és tejszínt lassú tűzön melegíteni kezdem. A tojássárgákat, a citromhéjat és a mézet habosra keverem, majd hozzáadom a tejhez, és folyamatos keverés mellett besűrítem.
Lehűtöm (nekem egy éjszakát állt a hűtőben), és fagyasztóba teszem. Amint elkezd fagyni, robotgéppel kb. félóránként átkeverem, hogy ne legyen jégkristályos.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails