2010/02/01

Sütőtökös muffin, madjnem úgy ahogy elképzeltem


Szanáltam a fagyasztóban és találtam sütőtököt. Még novemberben tettem el, mert egy egész tök sosem fogy el nálunk, főleg, hogy csak én eszem. Nagyon régen nem csináltam semmilyen édességet, egyrészt mert nem kívántam, másrészt meg nyomatékosan megkértek, hogy ne süssek édeset: Fogyókúrázik a férjem.

De én most valami édeset, és ráadásul krémeset kívántam. A tököt nem akartam túlbonyolítani, gondoltam lesz belőle muffin, a tetején krémmel. Igazából ezt cupcake-nek hívják, de magyarul nem találok rá megfelelő szót. Marad a muffin.


Az ötletet egy kuglóf recept adta, ugyan abba répa kell, de ez majdnem egyre megy. A fűszert meg gondoltam beleteszem a krémbe. Elgondolva jól hangzott, sőt, még annál is jobban, aztán jött a pofáraesés. Nincs itthon tejszínem a krémhez, boltba meg nem akarok mégegyszer elmenni. Marad a vaj. Én, nem szeretem a vajkrémeket. Nem tudom mégis miből gondoltam, hogy ma majd egy varázsütésre megszeretem. Na és itt követtem el a hibát. A muffin maga nagyon jó, de a krém az nekem túl vajas lett a tetjére, de hátha valaki más szereti. Az biztos, hogy én legközelebb fűszeres tejszínt teszek rá.

Sütőtökös muffin, krémmel

Hozzávalók (12 db muffinhoz):
12 dkg barna cukor
2 tojás
9 dkg liszt
1 tk sütőpor
10 dkg sütőtök püré
6 dkg darált mogyoró
1 rúd vanília kikaparva
1 csipet só
6 dkg olvasztott vaj

A krémhez:
4 tojás sárgája
4 dkg porcukor
20 dkg vaj
1 tk vanília kivonat
egy csipet kardamom

A cukrot a tojásokkal habosra keverem. A többi hozzávalót egyenként hozzáadom a krémhez és simára keverem. A masszával félig megtöltöm a muffin formákat, 180 fokon kb. 20 percig sütöm. A krémhez, a tojássárgákat és a porcukrot gőz fölött robotgéppel világosra és krémesre keverem, majd hagyom kihülni. A puha vajat, a vanília kivonatot, és a fűszert habosra keverem, és hozzáadom a kihült tojásos krémet. Jól összekeverem, és ha elég szilárd, akkor a muffinok tetjére kenem.
Legközelebb, ezt fogom csinálni: A tejszínes variációhoz, a tejszínt, a cukrot (valószínű, hogy finomra darált nádcukrot) és a fűszert együtt kemény habbá verem, és azt rakom a sütire.


1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nekem is ugyanaz lett, mint neked. Én sem szeretem a vajkrémeset, mondom adok neki egy esélyt.. és rájöttem,h ezután se fogom szeretni. :D Én azt találtam ki, hogy vagy mascarponéval vagy fehércsokival fogom lazítani a vajas cuccot, úgy hátha jó lesz. :)

Ezt a desszertet amúgy megkóstolnám tejszínhabbal. :D

Related Posts with Thumbnails