2010/02/16

Vöröslencsés tészta

A tészta receptjét be kell vallanom, hogy láttam egy magazinban. Pontosabban a kedvenc magazinomban, Lust auf Genuss a neve. Már csak azért is megéri megvenni, mert csodálatos ételfotók vannak benne. De tényleg, mesélnek a képek. Minden 3. héten lelkesen megyek az újságos standhoz, és addig odajárok minden nap, amíg meg nem hozzák. Tudom, tudom, ez már szinte megszállottság! Biztos ezt gondolja az újságos hölgy is, ezért inkább előfizettem rá.

Szóval a mostani kiadásban tészták vannak, de igazán egyet találtam érdekesnek, mivel ez valahogy eszembe se jutott volna. Magában a tésztában van a vöröslencse. Izgalmasan hangzik ugye! Én elég sok tésztát gyúrok, ha tésztás ételt eszünk, akkor általában magam csinálom. Van egy fantasztikus gépem, amivel lehet fusilit, meg szarv szerű tésztát is csinálni. Szerintem csak egyetlen egy félének nem állnék neki, az pedig a cérnametélt, na meg persze a spagettit is inkább megveszem.

Már csak azt kellett kitalálnom, hogy mivel együk azt a vöröslencsét. Húst nem akartam rá. A lencse is olyan étel nekem, amit nem tudok hússal enni. Tehát maradt a zöldség, ezen belül is a spenót. Egyetlen hibát követtem csak el a tészta készítésénél, nem daráltam elég apróra a lencsét, és nem ment át a tésztagépemen, így kézzel nyújtottam, és egy kicsit vastagabb lett, de így is elfogyott.
Vöröslencsés tészta spenóttal

Hozzávalók:
A tésztához
5 dkg vöröslencse apróra darálva
15 dkg liszt
2 tojás
(a recept írt olajat is tésztába, és sót, de én kihagytam)

kb. 30-40 dkg spenót (leveles)
1 fokhagyma
olivaolaj
bors


A tésztát meggyúrom, és a hűtőben pihentetem 1-2 órát. Vékonyra nyújtom, kb. 1 cm széles csíkokra vágom. Sós vízben kifőzöm. Közben a spenótot olivaolajon megfuttatom, hozzáadom a kinyomott fokhagymát, sózom, borsozom. A kifőtt tésztát a spenóthoz adom, összerázom, és még olivaolajat locsolok rá.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails