2010/02/14

Starbucks után szabadon

Más is odáig van a Starbuckstól? Remélem nem vagyok egyedül vele. Sajnálom, hogy otthon még nincs. Egyszerűen imádom a hangulatát, a kávéikat, na meg a sütik sem utolsók. Persze, szeretem én a jó erős feketét is, de csak ha kiváló kávéból készült. Akkor mehet cukor és tej nélkül is az espresso.

Van amikor viszont pont a tejes, aromás, nagy bögre kávét kívánja az ember. Személyes kedvencem a karamellás. Egyszerűen nem tudom megállni, ha Starbucks közelében vagyok, akkor muszáj beugranom. ( Ez majdnem kényszer, ahhoz tudnám hasonlítani, amikor lakberendezős, konyhai bolt mellett megyek el, na oda is mindenképp be kell mennem, a cipőboltról meg nem is beszélve. Ez biztos valami női betegség.)

Főleg tavasszal az igazi, amikor kiülök a teraszukra, és nézem a fákat, meg az embereket ahogy sétálnak. Itt megvan az a jó szokás, hogy ebédidőben vagy suli után a legtöbben kiülnek a parkba, a fűre és ott esznek, beszélgetnek, nyugiban. Szerintem fantasztikus a hangulata.

Szóval ehhez a kávé mellé, nekem egy darab keksz az igazi, és akkor már el is jutottunk a Black&White, vagyis a fekete fehér kekszhez. Isteni csokis a tésztája, és fehércsoki darabok vannak benne. Megpróbáltam reprodukálni, nem lett rossz, és ráadásul karamellás kávét csináltam hozzá. Az egyetlen ami hiányzott az a park.

Black & White keksz (Fekete fehér keksz)

Hozzávalók:
15 dkg 70%-os csoki
6 dkg vaj
2 tojás
15 dkg liszt
fél tk szódabikarbóna
10 dkg cukor
1 ek holland kakaó
csipet só
10 dkg fehér csoki

A 70%-os csokit a vajjal gőz fölött felolvasztom. A lisztet, kakaóport, szódabikarbónát és a csipet sót összekeverem. A tojásokat a cukorral habosra keverem, és hozzáadom a kihült csokis masszához, majd a száraz hozzávalókhoz. A fehércsokit nagyobb darabokra vágom és hozzákeverem. Kis golyókat gyúrok, és lelapogatom őket.
180 fokra előmelegített sütőben 12 percig sütöm, és rácson hagyon kihülni.

6 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Nemsokára nyit a Westendben :-)
Ez a süti nagyon guszta!

Vera írta...

Ódejó, nem is tudtam.
Köszönöm!

Zizi írta...

Én is írni akartam, hogy nemsokára nyit a Starbucks Budapesten is egy üzletet... Miután a környező országokban már mindenhol van Starbucks éppen ideje volt... Fura, hogy első üzletüket nem az utcára nyitják, hanem egy bevásárlóközpontban. Na majd meglátjuk. A Gloria Jean's már kivonult... Kíváncsi vagyok a Costa, Coffee Heaven és a Starbucks maradnak-e hosszútávon a magyar piacon!

Vera írta...

A West End-et én is érdekes választásnak tartom.. Ahány ismerősöm van mind imádja!! Kérdés, hogy hova árazzák!

Alexandra írta...

Hiányzik az "édesség" cimke :)

Vera írta...

Köszi! pedig az!! :)

Related Posts with Thumbnails