2010/02/12

Narancsos gyömbéres sorbet

A curry után nem akartam semmilyen nehéz desszertet, csak valami könnyűt, ami hűsíti a gyomromat, meg a számat a csípős után. A sorbetet szerintem pont erre találták ki. Fagyi az túl édes lett volna és tömény. (Nekem a sorbet nem fagyi!) Könnyű, jeges és gyümölcsös. Azért csavartam rajta egyet, nem szimplán narancsos, az nem lett volna "autentikus" a keleti vacsorához, ezért gyömbérrel dobtam fel.

Az íze különleges, pont ilyen vacsorákhoz illik a legjobban. Volt itthon narancsvirág vizem is. Egy vásárlás alkalmával feleslegesen szereztem be, csak tetszett, és most jó hasznát vettem. Nem rontott a sorbeten, sőt, még inkább erősítette azt a bizonyos keleti beütést, na persze enélkül is ízlett volna.

Hozzávalók:2.5 dl cukor
2.5 dl víz
kb. 5 cm gyömbér darabolva
4 narancs leve
fél citrom leve
1 ek narancsvirág víz (elhagyható)

A cukorból és vízből szirupot főzök, de előtte hozzáadom a feldarabolt gyömbért. Ha kihült a szirup, akkor kiveszem a gyömbér darabokat, és hozzáöntöm a gyümölcsleveket, és a narancsvirág vizet.
Fagyigépbe teszem, vagy a mélyhűtőbe és ha elkezd fagyni, akkor fél óránként robotgéppel átkeverem.

3 megjegyzés:

chriesi írta...

Ez jól hangzik. :) Egyébként én is Svájcban vagyok. Éljen a füstölt fokhagyma. :D

Vera írta...

Nicsak milyen kicsi a világ :) Látom Zürichben vagy, én Aargau.
Jó is, érdemes kipróbálni, és nem tart semmeddig sem.
:) Fokhagyma, akkor a Fűszeres oldalt láttad :)

chriesi írta...

És narancsszezon van, ami nem mellékes. :) Nem már nem ZH, már én is Aargau csak még nem javítottam. :)

Related Posts with Thumbnails