2010/02/11

Kacsa curry

Az az a tegnapi vacsora. Nem olyan késői, 6-kor ettünk, az még belefér. A desszert meg kellemesen hűsített utána, de arról majd holnap. Valami keletit kívántam, és fűszereset, főleg, hogy kinnt tombol a jégkorszak. A thai mellett döntöttem, mivel a boltban éppen thai hetek vannak, és a sok szép reklám nagyon is meggyőző. Vettem is speckó tapadós thai rizst, bár szívesen elbeszélgetnék azzal aki az instrukciókat írta hozzá. Ami így hangzott: 20 dkg rizshez, 6 dl víz és főzzük 25 percig. Nahát én így csináltam, ráadásul lassú tűzön, és kevesebb, mint 10 perc alatt életemben először odaégett a rizs! És másodszor is, mivel voltam olyan hülye, és mégegyszer így csináltam. Harmadszorra rendesen megfőztem, ahogy szoktam, és jelentem így is tapadós lett.

Azt tudni kell, hogy a férjem nem szereti a curry-t, állítása szerint. Eddig azonban bármilyen curry-s ételt csináltam mindig az utolsó szemig elpusztította. Akkor most nem szereti a curry-t vagy csak a hangzásával van problémája?

A képet előbb látta, mint a vacsorát, és az első kérdése az volt, hogy ez leves e. Hát nem, nem leves, főleg, hogy pálcika van mellette és nem kanál. A curry általában így néz ki.

Hozzávalók (2 főre):
50 dkg kacsahús
olaj
2 tk madras curry
2 kafir lime levél (elhagyható)
1 ek halszósz
1 konzerv kókusztej
2 dl víz
lime
csili
bazsalikom

A húst felkockázom, és 1 ek olajon (én szezámolajon) megpirítom, és hozzáadom a curry port. Felöntöm kókusztejjel és a vízzel, hozzáadom a halszószt, a leveleket, és addig főzöm amíg a hús megpuhul. Én belefacsartam fél lime-ot, és tálalás előtt megszórtam bazsalikommal és csilivel. Rizs passzol hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails