2011/01/21

Gyömbéres, szójás, mézes pác



Azt hiszem, hogy most először kerül fel sertés a blogra. Igen, gyorsan utánanéztem és már biztos. Ma debütál az oldalon a sertéskaraj. Nagyon ritkán eszünk malacot, mert sokkal jobban szeretem a marhát és a bárányt, ahogy azt már oly sokszor említettem. A héten viszont csodaszép csontozott karajszeleteket kaptam a boltban. Az elkészítéssel picit talán keletiesre vettem az irányt, de ez csak a hozzávalókban mutatkozik meg, az ízében már szerintem nem.

A húst az intenztívebb íz kedvéért egy éjszakára bepácoltam. Nem olajban tocsogott, hanem megkentem a páccal, a húsokat egymásra fektettem és folpacckal körbetekertem. Ez a módszer nekem sokkal jobban bevált, mint az olajos és az ízek is megfelelően átjárják a húst. Köretnek ajánlom a vajban sült édesköményt, csodásan illik a gyömbéres, picit édeskés húshoz.

Karaj gyömbéres-szójás pácban

Hozzávalók:
3-4 szelet sertéskaraj
2 ek szójaszósz
2 tk méz
kb. 2,5 cm friss gyömbér
4 gerezd fokhagyma

A gyömbért és fokhagymát reszeljük le, majd keverjük el a szójaszósszal és mézzel. A húst töröljük szárazra, majd alaposan kenjük meg a páccal mindkét oldalát és fektessük őket egymásra és folpackba csomagoljuk be. Hagyjuk legalább egy éjszakát a hűtőben pihenni. Sütés előtt hagyjuk szobahőmérsékletűre melegedni.

2 megjegyzés:

chriesi írta...

Érzem az ízét! Nálunk is nagyon rég volt már sertéskaraj, majd bevetem. :D

szio írta...

mmm... jó! pont, ahogy kell...
Ritkán eszem húst, de majd most! :-)
jó kis gyömbér, szója, méz... meg fokhagyma. pont jó!

a pácolási technikával egyetértek, én sem szeretem, ha tocsog.

Először járok a blogodon - az első benyomásaim jók. Nagyon szépek, jó hangulatúak a képek. És az írások stílusa is betalált!
Csak így tovább! :-)

Related Posts with Thumbnails